پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کرد

دیدار برگشت تیم‌های فوتبال الهلال و پرسپولیس در پایان با نتیجه سه بر صفر به سود الهلال به پایان رسید و دو تیم در مجموع با نتیجه سه بر یک به کار خود پایان دادند و سرخپوشان با لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 خداحافظی کردند.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، تیم‌های الهلال و پرسپولیس در  مرحله یک هشتم رقابت‎های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند و تیم میزبان در پایان با نتیجه سه بر صفر و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید و به مرحله بعدی صعود کرد.

ترکیب پرسپولیس:

سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانا، بابک حاتمی، حمیدرضا علی‌عسگری، احمد نورالهی، محمد نوری (کاپیتان)، رضا خالقی‌فر، هادی نوروزی، امید عالیشاه و مهدی طارمی.

بازیکنان ذخیره:

مرتضی قدیمی‌پور، محسن بنگر، مهدی دغاغله، افشین اسماعیل‌زاده، میلاد کمندانی، محمد عباس‌زاده و علی علیپور.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب الهلال:

شراحیلی، الزوری، الشلهوب، الشهرانی، السالم، تاهی هی، العابد، دیجاو، کریری، الدوسری، جحفلی.

بازیکنان ذخیره:

تیاگو، عبدالعزیز الدوسری، الحافظ، کعبی، درویش، السدیری و احمد شراحیلی.

سرمربی: جورجیس دونیس

سرخپوشان ایران در نیمه نخست آغازگر بازی بودند و سعی داشتند توپ و میدان را در اختیار بگیرند اما در یک غافلگیری اولین گل بازی را دریافت کردند.

پرسپولیس در این دیدار همچون بازی رفت با لباس‌های قرمز، تیم میزبان با لباس‌های آبی و تیم داوری نیز با لباس‌های سفید و در میان تشویق هواداران بازی را به جریان انداختند.

پرسپولیس برای حفظ نتیجه دیدار رفت و استفاده از ضد حملات سعی در حفظ توپ و میدان داشت و تیم الهلال برای بهره بردن از شرایط میزبانی دست به حملاتی می‌زد که با هوشیاری خطوط هافبک و دفاعی پرسپولیس روبرو بود.

بازی در 15 دقیقه اول، با محک زدن تیم‌ها و بازیکنان در جریان بود.

امید عالیشاه که توسط بازیکنان الهلال مصدوم شد، در دقیقه 17 از زمین خارج و پس از مداوا، وارد زمین شد.

در دقایق 25، 26 و 27 تیم الهلال سه بار روی دروازه سرخپوشان خطرساز شد اما تیزهوشی مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس این حملات را مهار کرد.

در دقیقه 28 پس از چند بار خطای متوالی روی بازیکن پرسپولیس، آبی‌پوشان بازی را به جنجال کشیدند که توسط داور بازی به روال طبیعی باز گشت.

در دقیقه 29 و در یک اشتباه خط دفاعی پرسپولیس تیم میزبان به گل رسید.

داور برای نیمه نخست یک دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت که این بازی در پایان نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود الهلال خاتمه یافت.

نیمه دوم این دیدار بدون تغییر، توسط بازیکنان الهلل آغاز شد و دو تیم برای کسب نتیجه و کنترل بازی نهایت تلاش خود را به کار بستند.

در دقیقه 57 و در یک صحنه مشکوک، داور نقطه پنالتی را برای تیم میزبان نشان داد و گل دوم این دیدار از روی نقطه پنالتی برای تیم الهلال رقم خورد.

پس از گل دوم میزبان، تیم پرسپولیس سراسیمه حمله شد و بارها و بارها روی دروازه حریف خطر ایجاد کرد اما با بدشانسی، موقعیت‌های آنها راهی به دروازه حریف نبرد.

آبی‌پوشان پس از زدن دو گل، بر حفظ نتیجه تاکید داشتند و با تعویض و وقت‌کشی قصد اتلاف وقت بازی را داشتند و پشت سر هم خود را به زمین می‌انداختند.

در دقیقه 83 سرخپوشان از پشت محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه کاشته شدند که ضربه آنها پس از چند رفت و برگشت مهار شد.

در آخرین دقایق بازی، الهلالی‌ها با زدن اولین ضربات و فرستادن توپ‌ها به بیرون از زمین، زمان را از سرخپوشان می‌گرفتند.

تا اینکه در پایان وقت قانونی تیم میزبان در یک ضدحمله به گل سوم خود دست یافت و در این شرایط تیم الهلال در مجموع دو دیدار با نتیجه 3 بر یک به مرحله بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و تیم پرسپولیس با لیگ آسیا در سال 2015 خداحافظی کرد.

1394/3/6 0:12

چاپ



تاريخ : چهار شنبه 20 تير 1394 ا 23:45 نويسنده : نوید قدمی ا

کی‌روش: سرمربی ایران بودن کار سختی است


سرمربي تيم ملي فوتبال گفت: بعد از چند روزي که دور از فدراسيون بودم جلسه خوبي بود تا يک سري مسائل را در ميان بگذاريم.


 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، کارلوس کی‌روش پس از جلسه با کفاشیان اظهار داشت: بعد از چند روزی که دور از فدراسیون بودم جلسه خوبی بود تا یک سری مسائل را در میان بگذاریم.

وی در مورد اینکه کمی عصبی به نظر می‌رسد تصریح کرد: عادت کردم که در زندگی جلسات طولانی داشته باشم از کار کردن خسته نمی‌شوم 15 ساعت هم جلسه کاری داشته باشیم مشکلی ندارم.

وی در مورد اینکه آیا قطعا در جام جهانی بعدی سرمربی تیم خواهد بود تاکید کرد: می‌توانیم در مورد برنامه‌های پیش رو صحبت کنیم آینده در دست خداوند است اما در مورد برنامه‌ها می‌شود صحبت کرد البته با افرادی می‌توانیم کار کنیم که بتوانند تقدیر و تحسین کنند سرمربی تیم خود را.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه شاید فدراسیون نتوانسته تمام خواسته‌ها را برآورده کند یادآور شد:

همیشه می‌شود در مورد برنامه‌ها صحبت کرد اما نکته‌ای که مهم است این است که با توجه به عملکرد خوبی که در جام ملت‌ها داشتیم و توانستیم به جام جهانی صعود کنیم الان به نقطه‌ای نزدیک شدیم که اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید یک سری نکات دیگری داشته باشیم وظیفه من این است که پیراهن تیم ملی را ارتقا دهیم.

کی‌روش در خصوص وضعیت آزمون و جهانبخش تصریح کرد: باید بگویم این مسئله جزئی از صحبت‌های امروز ما نبود. همان طوری که می‌دانید متاسفانه بازی ملی این 2 بازیکن بین امید و بزرگسال در یک زمان مشترک قرار گرفته است. دقیقا برخی کارشناسان یک نظر دارند و برخی دیگر نظر دیگری دارند به همین دلیل در فوتبال نظرهای مختلفی وجود دارد. از فوتبال جهانی این مسئله هیچ شکی نداریم که تاثیری که بزرگسالان با یک تیم ملی خوب می تواند داشته باشد قابل قیاس با هیچ مسابقه‌ای رده‌ دیگری نیست.

وی ادامه داد: این فرصت را داشتم که با خاکپور جلسه‌ای داشته باشم و او هم نظرش این بود که این بازیکنان باید در تیم ملی بزرگسالان باشند. وظیفه و مسئولیت سنگینی دارم باید تصمیمی را بگیرم که مناسب باشد. وقتی همه موافق هستند تصمیم گرفتن راحت‌تر است اما وقتی نظرات مختلفی وجود داشته باشد تصمیم‌گیری دشوار می‌شود از بعد فنی می‌گویم که هیچ شکی ندارم این بازیکنان باید در تیم ملی بزرگسالان باشند.

وی در مورد اینکه آیا اگر وینگادا هم بود این نظر را داشت ، گفت: وقتی وینگادا اینجا بود من بازیکنان المپیک را گرفتم و در اختیار داشتم این سوال را برای چه چیزی می‌پرسید؟!


سوال شما شخصیت من را به عنوان مربی زیر سوال می برد هیچ گاه به دنبال منافع شخصی اجتماعی و نژادی نبودم و همیشه به دنبال بهترین تصمیم بودم البته این را فراموش نکنید که آنها را وقتی وینگادا در تیم امید بود به تیم بزرگسالان آمدند.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: الان با شرایطی مواجه هستیم که با نقطه نظرات مختلفی روبرو هستیم اما وظیفه من این است که در خردادماه سال آینده تیم ملی را برای بازی مقدماتی برای صعود به جام جهانی 2018 آماده کنم. متاسفانه تنها همین دو بازی را داریم تا بازیکنان را آماده کنیم بزرگترین هدف فوتبال ایران صعود به جام جهانی است که نمی توانیم از آن بگذریم.

کی‌روش در مورد اینکه هنوز بازی با شیلی قطعی نشده است یادآور شد: تا جایی که من می دانم بازی با سوئد تقریبا قطعی است صحبت‌های کفاشیان به این منظور بود که باز هم دچار مشکلات مالی هستیم و باید حمایت هایی انجام شود تا بازی با شیلی در اتریش قطعی شود هیچ شکی نداریم از بعد فنی همه کار انجام شده است. امیدواریم مشکلات حل شود و بازی را برگزار کنیم.

وی در مورد اینکه‌ آیا دستیار ایرانی را انتخاب کرده یا خیر گفت: خوشحالم این مطلب را گفتید همینجا به فوتبال ایران و کفاشیان تبریک می‌گویم که او به عنوان نایب رئیس آسیا انتخاب شد. امیدوارم در داخل کشور تمامی مسئولین و مردم بتوانند به صورت کامل این جایگاه و اهمیت آنرا را درک کنند که جایگاه بسیار بالایی است. این انتخاب و حضور کفاشیان به عنوان نماینده فوتبال ایران به خاطر حمایت‌هایی بود که صورت گرفته است. می‌دانم در داخل هنوز این جایگاه را تحسین نمی‌کنند و نمی توان دل همه را به دست آورد اما این جایگاه به این دلیل به دست امده است که در همه جا اقدامات لازم صورت گرفته فراموش نکنید که در 2 سال گذشته فدراسیون فوتبال ایران اول در آسیا بوده و این موضوع برای رسیدن به جایگاه بالا بسیار کمک کرد. این جایگاه کمک می‌کند صدای ایران به صورت بلند تر و رساتر شنیده خواهد شد و مخصوص آسیا نخواهد بود.

وی در خصوص انتخاب دستیار ایران گفت: از بدو ورود به ایران با تمام تعهد وارد می شوم و درها را برای مربیان ایرانی باز می‌گذارم. سرمربی بودن تیم ملی در این فدراسیون کار راحتی نیست باید از خیلی مسائل گذریم و در شرایط بسیار سخت عملکرد خوبی داشته باشی. بسیار خرسندم مثل اوسیانو و گاسپار آقاجانیان در تیم ملی هستند. به یک مربی تنها نیاز نداریم بلکه باید بدانیم کسی را می خواهیم که لباس بازیکنان را هم از روی زمین جمع کند و به مسئولان تدارکات کمک کند وقتی صحبت از کار برای تیم ملی می شود ما مربیانی از مارکار و اوساینو داریم که بدون دریافت حقوقی کار خود را به خوبی انجام می دهند.

کی‌روش تصریح کرد: همیشه از کادر فنی حمایت می‌کنم از کسانی که با تمام وجود برای تیم ملی می‌جنگند حمایت خواهم کرد. صحبت از برخی مربیانی بود که قبلاً جزو گزینه‌ها بودند و باید دست از گمانه‌زنی برداریم و به همه احترام بگذاریم اتفاقی که به تازگی در تیم ملی افتاد برای من خوشحال‌کننده نبود و از جدایی علی کریمی خوشحال نبودم اما مسئله مهمتری که وجود دارد به غیر از نظر من نظر خود اوست که قطعاً بهترین تصمیم را می‌گیرد.


تاريخ : چهار شنبه 20 تير 1394 ا 23:39 نويسنده : نوید قدمی ا

مسی بازیکن سال فوتبال اسپانیا شد

چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 11:51
بارسلونا

لیونل مسی عنوان بهترین بازیکن لیگ اسپانیا معروف به لالیگا را از آن خود کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با پایان مسابقات این فصل لیگ اسپانیا که با قهرمانی تیم فوتبال بارسلونا همراه شد، روزنامه «آ.اس» با برگزاری نظرسنجی از مخاطبان خود خواست بهترین بازیکن این فصل لالیگا را انتخاب کنند که در پایان این نظر سنجی لیونل مسی ستاره‌ آرژانتینی‌ بارسلونا که نقش مهمی را در قهرمانی این تیم در لالیگا و همچنین صعود آبی و اناری پوشان به فینال لیگ قهرمانان اروپا ایفا کرد ۵۵/۸۷ آرا را به خود اختصاص داد تا عنوان بهترین بازیکن این فصل را به دست آورد.

در این نظر سنجی رونالدو با ۳۵/۳۷ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت. خامس رودریگس، مهاجم کلمبیایی رئال مادرید،نیز با ۵/۸۹ درصد سوم شد.



تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394 ا 10:29 نويسنده : نوید قدمی ا

لیونل مسی برترین بازیکن فوتبال اسپانیا شد

جام جم ورزشی: لیونل مسی با سبقت از رقیب دیرینه خود یعنی کریستیانو رونالدو برترین بازیکن فصل اخیر فوتبال اسپانیا لقب گرفت.

 
 

به گزارش جام جم ورزشی ، مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا در نظرسنجی سایت روزنامه آس بالاتر از کریستیانو رونالدو به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال اسپانیا دست پیدا کرد.
لیونل مسی در این نظرسنجی با ۵۵/۸۷ آرا به عنوان برترین بازیکن سال اسپانیا معرفی شد. رونالدو با ۳۵/۳۷ درصد آرا در جایگاه دوم این نظرسنجی قرار گرفت.
مسی در این فصل از رقابتها کمک کرد تا بارسلونا قهرمان لالیگا شده و به دیدار پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.

کریستیانو نیز در این فصل 48 گل زد و عنوان آقای گلی را به دست آورد. خامس رودریگس، مهاجم کلمبیایی رئال مادرید، با ۵/۸۹ درصد سوم شد. آنتونی گریزمان از اتلتکومادرید و نیمار از بارسلونا به ترتیب با ۱/۷ و ۱/۱۷ در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

لیونل مسی شانس که تا به حال چهار مرتبه توپ طلای فوتبال دنیا را برده شانس این را دارد تا امسال هم توپ طلا را به خانه ببرد.



تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394 ا 10:26 نويسنده : نوید قدمی ا

افتخاری جدید برای مسی در اسپانیا

لیونل مسی بازیکن سال فوتبال اسپانیا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا لیونل مسی در این نظرسنجی با ۵۵/۸۷ آرا به عنوان برترین بازیکن سال اسپانیا معرفی شد. رونالدو با ۳۵/۳۷ درصد آرا در جایگاه دوم این نظرسنجی قرار گرفت.

 

مسی در این فصل از رقابتها کمک کرد تا بارسلونا قهرمان لالیگا شده و به دیدار پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.

 

خامس رودریگس، مهاجم کلمبیایی رئال مادرید، با ۵/۸۹ درصد سوم شد. آنتونی گریزمان از اتلتکومادرید و نیمار از بارسلونا به ترتیب با ۱/۷ و ۱/۱۷ در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند.



تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394 ا 10:25 نويسنده : نوید قدمی ا

خداحافظی ژاوی هرناندز با هواداران بارسلونا

 

خداحافظی ژاوی هرناندز

ژاوی هرناندز کاپیتان با سابقه بارسلونا پس از 17 سال از این تیم جدا شده و به تیم های قطری خواهد پیوست.این بازیکن در دقایق پایانی بازی بارسا و دپورتیو از هواداران خداحافظی کرد.

بازدید : 671 نفر

 

ژاوی هرناندز ، کاپیتان بارسا که به او از جانب باشگاه، پیشنهاد تمدید قرارداد تا سال 2018 شده بود، ترجیح داد به پیشنهاد قطری ها پاسخ مثبت بدهد و پس از 17 سال از بارسلونا جدا شود. 

کاپیتان ژاوی، در دقایق پایانی دیدار بارسلونا و دپورتیوو جای خود را به اینیستا داد و بدین ترتیب آخرین قدم های ژاوی روی چمن “ورزش”گاه نوکمپ را شاهد بودیم. او در میان تشویق شدید هواداران، زمین بازی را ترک گفت.

تیم بارسلونا در آخرین دیدارش در رقابت های این فصل لالیگا، با تساوی 2-2 مقابل دپورتیوو لاکرونیا متوقف شد.

خداحافظی ژاوی

خداحافظی ژاوی

خداحافظی ژاوی

خداحافظی ژاوی

خداحافظی ژاوی

ژاوی که تاکنون بیش از 750 بازی در رقابت های مختلف برای کاتالان ها انجام داده، عناوین زیادی را با بارسلونا کسب کرده که از آن جمله می توان به هشت عنوان قهرمانی لالیگا و سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد.



تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394 ا 10:20 نويسنده : نوید قدمی ا

قهرمانی آرسنال در جام حذفی انگلیس

 

آرسنال موفق شد از عنوان قهرمانی خود در جام حذفی انگلیس دفاع کند و برای دومین بار پیاپی این عنوان را به خود اختصاص دهد.

 

به گزارش ایسنا، دو تیم آرسنال و آستون ویلا در دیدار نهایی جام حذفی انگلیس در ورزشگاه ویمبلی شهر لندن برابر هم به میدان رفتند که در این دیدار توپچی های لندن با 4 گل به برتری رسیدند تا قاطعانه قهرمان جام حذفی شوند.

 

در این دیدار دو تیم بازی محتاطانه ای را به نمایش گذاشتند ولی رفته رفته مهاجمان آرسنالی توانستند چند موقعیت گل ایجاد کنند که جدی‌ترین موقعیت را آلکسیس سانچس در 20 دقیقه نخست بازی از دست داد ولی در نهایت این تئو والکات بود که در دقیقه 40 گل نخست بازی را به ثمر رساند.

 

در نیمه دوم و در حالی که 5 دقیقه از این نیمه گذشته بود آلکسیس سانچس گل دوم بازی را به ثمر رساند. آرسنالی ها باز هم حملات خود را ادامه دادند و این بار پرمرته ساکر پیش‌تاخته گل سوم را به ثمر رساند. در ادامه و در دقیقه 90 نیز گل چهارم آرسنال ثبت شد. روی سانتر چمبرلین، ژیرو گل چهارم توپچی ها را به ثمر رساند در ادامه بازی موقعیتی نداشت تا آرسنال دوازدهمین قهرمانی خود در جام حذفی را جشن بگیرد و پرافتخارترین تیم در این جام شود. آرسن ونگر هم با 6 قهرمانی در این جام در کنار جرج رمزی، پرافتخارترین مربیان این جام لقب گرفتند.

 

به این ترتیب پرونده این فصل فوتبال انگلیس با قهرمانی دو تیم لندنی به پایان رسید. چلسی در لیگ برتر و آرسنال در جام حذفی قهرمان شدند تا این دو تیم دیدار سوپرجام انگلیس یا جام خیریه را کمتر از 40 روز دیگر برگزار کنند.



تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394 ا 10:14 نويسنده : نوید قدمی ا
شنبه , ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

ولفسبورگ قهرمان جام حذفی آلمان شد

رویای جدایی یورگن کلوپ از دورتموند با جام قهرمانی نقش بر آب شد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ولفسبورگ با برتری 3 بریک مقابل بوروسیا دورتموند در ورزشگاه المپیک برلین برای اولین بار درتاریخش، قهرمان جام حذفی آلمان شد.

 

گرگ‌های آلمان در آخرین حصوریورگن کلوپ روی نیمکت زنبورهای زرد با 3 گل گوستاو در دقیقه 22، دی‌بروین دقیقه 33 و باس‌دوست در دقیقه 38 در همان نیمه اول، گل دقیقه 5 پیره امریک آوبامیانگ را جبران و کار قهرمان فصل 1997-1996 لیگ‌قهرمانان را تمام کرد.

 

به این ترتیب، ولفسبورگ در شب خداحافظی کلوپ با دورتموند برای اولین بار قهرمان جام‌حذفی آلمان شد.



تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394 ا 10:6 نويسنده : نوید قدمی ا

بارسلونا قهرمان جام حذفی اسپانیا شد

تهران- ایرنا- تیم فوتبال بارسلونا با برتری 3 بر یک مقابل اتلتیکوبیلبائو برای بیست و هفتمین بار عنوان قهرمانی جام حذفی اسپانیا را از آن خود کرد.

 

به گزارش ایرنا، دیدار نهایی جام حذفی باشگاه های اسپانیا شنبه شب بین تیم های بارسلونا و اتلتیکوبیلبائو در ورزشگاه نیوکمپ شهر بارسلون برگزار شد.

در 10 دقیقه ابتدایی هافبک های جنگنده بیلبائو با دوندگی بالای خود میانه میدان را در اختیار گرفتند اما پس از آن نوبت به هنرنمایی ستاره های بارسلونا رسید.

در دقیقه بیستم، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی با از پیش روی برداشتن چهار بازیکن بیلبائو و از زوایه ای بسته نخستین گل این دیدار را به نام خود ثبت کرد.

در دقیقه 36، کار تیمی چشم نواز بازیکنان بارسلونا توپ را در محوطه جریمه به لوییس سوارز رساند که او نیز نیمار را در دهانه دروازه بیلبائو صاحب توپ کرد تا این مهاجم برزیلی براحتی گل دوم تیمش را به ارمغان بیاورد تا بارسلونا نیمه نخست را 2 بر صفر برنده شود.

در دقیقه 73، پاس دنی آلوس در محوطه جریمه به لیونل مسی رسید تا این مهاجم دومین گل خود و سومین گل تیمش را درون دروازه بیلبائو جای دهد.

ویلیامس، مهاجم اتلتیکوبیلبائو در دقیقه 79 با ضربه سری تماشایی گل نخست تیمش را به ثمر رساند تا امید به اردوی این تیم بازگردد.

در دقایق پایانی بازیکنان دو تیم چند مرتبه درگیر شدند که همین امر سبب شد تا داور بارها از کارت زرد خود برای آرام کردن جو بازی استفاده کند.

در نهایت، سوت داور به نشانه برتری 3 بر یک کاتالان ها به صدا درآمد تا بارسلونا برای بیست و هفتمین بار عنوان قهرمانی جام حذفی اسپانیا را کسب کرده و پرافتخارترین تیم این مسابقات باشد. اتلتیکوبیلبائو نیز با 24 قهرمانی، دومین تیم پرافتخار این مسابقات مهم محسوب می شود.

شاگردان لوییس انریکه در تیم فوتبال بارسلونا چندی پیش عنوان قهرمانی لیگ اسپانیا را نیز از آن خود کردند و روز 16 خرداد در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یوونتوس ایتالیا خواهند رفت.



تاريخ : دو شنبه 11 خرداد 1394 ا 10:4 نويسنده : نوید قدمی ا

جزئیات رد شدن اهلیت متقاضیان خرید پرسپولیس و استقلال

 

پرسپولیس نیوز : جزئیات رد شدن اهلیت متقاضیان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مشخص شد.

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پس از برگزاری چهار مزایده باز هم به بخش خصوصی واگذار نشدند و هر چهار متقاضی خرید این باشگاه  از مزایده کنار گذاشته شدند.

شرکت سرمایه‌گذاری سمند که از شرکت‌های زیر مجموعه ایران‌خودرو محسوب می‌شود و برای خرید باشگاه استقلال پیشنهاد 290میلیارد و 500میلیون تومانی داده بود، با رد شدن اهلیت نتوانست این باشگاه را در اختیار بگیرد.

برای خرید باشگاه پرسپولیس هم سه شرکت پیشنهادهای خود را داده بودند. شرکت استیل‌آذین ایرانیان با بالاترین پیشنهاد که 332میلیارد و 688میلیون و 666هزار و 666 تومان بود، جدی‌ترین شرکتی بود که می‌توانست پرسپولیس را در اختیار بگیرد اما بنا به دلایلی اهلیت این شرکت نیز رد شد.

شرکت استیل‌آذین در مزایده سوم هم نتوانسته بود اهلیتش را ثابت کند که این مسئله به دلیل سهامداران شرکت بود. از این‌رو مالک این شرکت نام سهامداران را تغییر داد تا این مشکل قانونی از سر راه برداشته شود. پس از جابجایی سهام برای حل این مشکل، مالیات مربوط به نقل‌وانتقال سهام به اداره مالیات پرداخت نشد تا اهلیت استیل‌آذین بار دیگر رد شود.

دلیل رد شدن اهلیت بهنام پیشروی کیش که قیمت 329میلیارد و 888میلیون و 999هزار و 888 تومان را پیشنهاد داده بود، هنوز مشخص نشده اما این شرکت نیز به دلیل نداشتن اهلیت موفق به خرید باشگاه پرسپولیس نشد.

نیوان ابتکار هم که از شرکت‌های زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی سایپاست، با پیشنهاد 290 میلیاردی شانس سوم خرید باشگاه پرسپولیس بود اما پیشنهاد این شرکت مخدوش بود تا آنها نیز از مزایده کنار گذاشته شوند.



تاريخ : پنج شنبه 7 خرداد 1394 ا 11:44 نويسنده : نوید قدمی ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.